Новини

E-COM: Український e-commerce стрімко зростає
16.01.2017
276

Український e-commerce стрімко зростає

Share on Facebook0Google+0Share on LinkedIn0

У порівнянні з економічними галузями в Україні, ринок e-commerce розвивається досить-таки стрімко. Основна публіка це – інтернет-користувачі, кількість яких постійно збільшується.

Разом з цим збільшується культура та ймовірність використання інтернет-мережі, як майданчика для покупок. Е-СОМ безпосередньо пов’язаний з наданням послуг в онлайні, тому що працює за принципом SaaS. Проблемною зоною в даній галузі як і раніше є онлайн-платежі і логістика.

Компанія Gemius провела дослідження і оприлюднила дані станом на першу половину 2016 року. В Україні 20,2 млн користувачів всесвітньої мережі хоча б 1 раз на місяць користуються інтернетом з різних видів пристроїв. За даними компанії Factum Group Ukraine, на другу половину року інтернетом користувалося вже 22 млн. населення України. Gemius зазначає, що, за перші 6 міс. 2016 р 67,3% жителів країни використовували сайти із e-commerce.

В майбутньому, у міру розвитку культури покупок в інтернеті і купівельної спроможності можна розраховувати і на збільшення онлайн покупок від жителів смт. Давайте розберемося з трендами, які впливають на зростання e-commerce.

Фактори впливу на розвиток e-commerce в УкраїніФакторів впливу на розвиток e-commerce в Україні кілька. Перший з них це економічна ситуація, яка змушує покупців шукати дешевший товар і послуги в інтернеті. Другим фактором є покращення інфраструктури e-commerce, а також зростання користувачів в мережі. За словами Олексія Філановського, директора з маркетингу компанії EVO, драйверами розвитку стане попит на онлайн-покупку косметики, яка вже показала велике зрушення, також на черзі товари з розділу «Сад і город». Все більшої популярності набирає hand-made і замовлення С2С (consumer to consumer) послуг. Також істотним моментом на цьому ринку стала жорстка конкуренція, яка штовхає онлайн площадки на підвищення клієнтського досвіду і над вдосконаленням бізнес-моделі. Прогрес технологій безсумнівно впливає на e-commerce, проривом в цій сфері стало впровадження 3G. Юлія Шилова, директор з маркетингу LeBoutique, зазначила, що найголовнішим чинником, який вплинув на розвиток в поточному році, став mobile. У основних гравців частка трафіку на мобільних пристроях перевищить 40% в поточному році. А це значить, що необхідна повна реорганізація моделі в розробці продукту і аналітики.

TNS Infratest за запитом Google, провело дослідження і з’ясувалося, що 35% українців в 2016 р. користувалися смартфонами (за даними в 2015 р. користувачів було всього 28%), а серед людей до 35 років 72%. При цьому половина населення України щомісячно шукає інформацію про будь-які товари в інтернеті.

В інших країнах мобільний трафік вже випереджає десктопний, в той час як в Україні він не досягає й 30%, а стаціонарний інтернет доступний ще не всім жителям. Ці резерви є кроком до розвитку e-commerce.

На ряду з ростом e-commerce в Україні, зароджується ще одна позитивна тенденція.

«Сучасний бізнес прагне максимально оптимізувати витрати і автоматизувати ланцюг поставок товару до кінцевих споживачів. Це призводить до того, що представники електронної комерції, логістичні оператори та інші учасники ринку поступово починають впроваджувати е-сервіси. Зокрема, переходять на електронний обмін документами між своїми партнерами і контрагентами, в тому числі документами з накладанням електронного цифрового підпису (ЕЦП).

Це дозволяє підписувати і обмінюватися договорами та іншими е-документами з такою ж юридичною значимістю, як і паперові оригінали. Причому швидкість укладання договору може обчислюватися хвилинами, а не тижнями. Вже не кажучи про інші вигоди: оптимізації трудовитрат, мінімізації помилок ручного введення, скорочення витрат на витратні матеріали та багато іншого.

Іншим трендом, який сьогодні набирає обертів, є еволюція магазинів роздрібної торгівлі з офлайн в онлайн», – зазначає В’ячеслав Сотник, директор з маркетингу та pr E-COM.

На даний момент е-торгівля займає 3% від обсягу роздрібного товарообігу. У більшій частині розвинених країн цей показник дорівнює 10-15%, а в деяких країнах навіть вище. Це означає, що потенціал для зростання е-торгівлі в Україні більш ніж достатній.

Share on Facebook0Google+0Share on LinkedIn0